söndag 19 april 2009

Mitt Galleri

Då och då har jag fått påstötningar och propåer om alla intervjuer och personporträtt jag gjort genom åren som journalist. Och visst, det är en rätt imponerande lista av namn när man kikar närmare på den. Det känns nästan som om jag träffade de flesta kändisarna under 80- och 90-talet, skrev om dom och porträtterade dom för olika tidningar.

För ett tag sen satte jag mig och läste igenom ett antal artiklar och fann att de faktiskt fortfarande höll rätt bra. Och eftersom jag nu har mitt eget forum här med bloggen, så tänkte jag mig ett litet experiment.

En dag i veckan, sannolikt måndan, lägger jag ut en gammal artikel. Ett personporträtt av nån spännande person som jag mött. De flesta har kommit till i ett visst sammanhang - en ny film, bok, skiva eller ett jubileum av nåt slag. Ändå ger de påfallande ofta en bild av personen i fråga.

Lätt redigerade och med en bakgrundsingress kanske de har lite läsvärde kvar. Det är i alla fall min förhoppning. Så med början i morron måndag så presenterar jag: Mitt Galleri.