tisdag 7 juli 2009

Semester

Sommartid är slötid och det gäller även mina tankar. Jag har inga särskilda tankar om nånting. Är tom helt enkelt. Tömd. Och det är skönt.

Regnet kom mycket riktigt vilket gör morrondagens förestående resa till Sardinien än mer lockande. Jag skiter visserligen i vädret rätt mycket, men anser ändå att det känns som att man får lite mer valuta för sina pengar om man åker söderut i ösregn än i flammande sol.

Och nu väntar alltså en italiensk ö i en vecka. Nån dator kommer jag inte att packa ner för hotellet saknar uppkoppling. Kanske att jag smyger mig in på något litet internetcafé men då ska jag ha nåt på hjärtat. Annars får både ni och jag en veckas semester från varandra. Så passa på och njut!

Veckans låt: 'O Sole Mio med Luciano Pavarotti. Förstås. Idag. I morron. Och hela veckan lång.