fredag 14 augusti 2009

Hallå hallå!

Jodå, jag är här. Finns kvar. Och tänker så göra ett tag till.

Egentligen var det väl som jag sa: tar man bara ut allt helvete i förskott så blir rumpan mindre svedd när det väl brinner.

Det var givetvis en mycket trevlig och kompetent doktor jag fick träffa på hjärtcentralen igår. Han ultraljudade mig och konstaterade att det inte var nåt fel på pumpförmågan. Fast hur det ser ut i kärlen går inte att se på ultraljud. Så det blir till att ta sig till Thorax så småningom där dom ska skicka upp en kateter i pulsådern och se hur långt dom kommer. Genom den tråden upptäcker man eventuella förträngningar och kan också spränga dom och förstärka med ett minimalt "hönsnät" som armering. Smart metod som sparar både tid, pengar och lidande eftersom det går fort, är tämligen säkert och billigt (vid en jämförelse med operation).

Men detta ligger kanske en sex veckor framåt i tiden, så det finns gott om tid att ladda på och rita upp apokalyptiska scenarier. Fast tills vidare gottar jag mig åt ytterligare viktminskning (medveten), goda blodvärden och en inte alltför pissig förhöst. Och gottar mig åt att förträngning inte bara handlar om glömska.