onsdag 9 september 2009

090909

Idag är det den stora 09-dagen. Det vill säga:

1: Beatleskatalogen släpps i re-mastrad form. Bästa ljudet sen vinylspelarnas tid?

2: Ny Leica M9. Bästa Leican sen M7:an? Som kallas analog numera eftersom det är film och inte siffror som gör bilden.

3: Nytt från Apple. Bästa...ja, vadå? Ipod med kamera? Ny minidator?

Sammantaget visar det att det finns all anledning att kämpa på och hänga med ett tag till. Inte slänga in några tofflor i handduken. Även om jag redan beställt Beatles-boxen, aldrig får råd med Leican och känner mig fullt tillfredsställd på Mac-fronten.

För om det är den stora lanseringsdagen i dag, så är det den stora re-lanseringens dag i morron. Kärlröntgen på Karolinska. Sanningens dag. Fast ju mer jag läser på, desto pirrigare blir jag. Vem sa att kunskap ger trygghet? Fan tro't!

Men i väntan på fredag morgon, då allt det där förhoppningsvis är över och hjärtat börjat uppföra sig städat igen, så får jag väl glädja mig åt dom materiella ting som bjuds. Och det är inte varje dag ett utbud som dagens dyker upp.