tisdag 15 september 2009

Tack för ordet

Ältande är ett aktuellt ämne. Alltid. Och är det nåt man blir bra på när hälsan börjar halta runt, så är det ältande. Särskilt när man tillhör sorten som varit rejält bortskämd med att få vara frisk.

Då är det gott att ha ett språk att bruka. Mitt dagliga värv går ju ut på att sätta samman bokstäver till ord till mening och förhoppningsvis Mening. Därför är tillfredsställelsen större än vanligt när jag nu satt punkt för en artikel som legat i röret ett slag. En intervju, ett personporträtt av en riktig superkändis. Vem ska jag berätta så småningom.

Men vad som känns bäst just nu är att under några timmar rent tekniskt ha fått klicka ner tangenterna på macen och se hur texten vuxit fram på skärmen. Huruvida den är bra har jag ingen aning om, men det blir nästa steg. Nu har jag satt en första punkt. Så tack för ordet.