fredag 23 oktober 2009

Jag är den glade vandraren

Denna gråmuliga fredag är fantastisk. Jag bestämmer mig för ett mål och en mening varje förmiddag sedan rutinerna är avklarade. Det gör jag varje dag. Idag blev det en promenad från Frösunda till Moderna museet på Skeppsholmen. Den tog en timma och femtio minuter.

Jag kollade Dali-utställningen som faktiskt inte var mycket att hänga i grenen. Och började därefter traska från Skeppsholmen mot stan igen. Gick genom Kungsan via Norrlandsgatan till Kungsgatan och upp till Hötorget. Nu började det svida en del i benhinnorna på smalbenet och skallen var en merry-go-round med positivmusik och blinkande kulörta lyktor.

Tog därför t-banan till Odenplan där buss 70 lämpligt stod och väntade. Hemma så igen nästan tre och en halv timme efter avgång. Jag är trött. Men mycket, mycket nöjd.