måndag 16 november 2009

6 veckor

Japp, det har faktiskt gått sex veckor sen stambytet. Och tillfrisknandet fortsätter i maklig takt. Har försökt tänka mig in i jobbande men det tar fortfarande emot en del och ömheten och trycket över bröstbenet är ännu ganska kännbart så det blir nog att se tiden an.

Helgen har gått i lättjans tecken så idag var jag helt enkelt tvungen att klämma mina nittio minuter i parken, oavsett vädret. Vilket var blött. Regnet kanske inte direkt hinkade ner men det hällde i strilande, koncentrerade strålar. Fast med min illröda Everestjacka och fånig New York Rangers-keps klarade jag ändå mitt pensum.

Sen har jag sorterat och kastat en massa papper, typ deklarationer från 2001, kontobesked, betalda räkningar från förra året och sånt. Hittade också en del gamla texter som nog borde gått samma väg men jag hade inte riktigt hjärta att slänga dom. Har kanske blivit ett uns sentimental efter op.

Idén är i alla fall att jag ska slänga ut min gamla hängmappshurts som en gång i tiden rymde mitt arkiv. I stället ska jag skaffa nån form av förvaringsskåp där alla mina kameror ryms. Pappren - de få som återstår - tänker jag stuva ner i stapelbara kartonger som finns på det IKEA som jag igår trotsade och överlevde. Utan att köpa en endaste liten grej.

Så dagarna lufsar på. Sjukgympa i morron och på torsdag, möte med leverbröderna på onsdag och långa promenader varvade med Lost och Boston Legal. Och så hoppas jag att Amazon har skickat Stephen Kings senaste, Under The Dome, så att jag får nåt att uppslukas av. 1100 sidor tjock ska den vara. Awsome!