måndag 2 november 2009

Jubileum igen

Fyra veckor fyller de nya kärlen i mitt hjärta idag. Jag åkte förbi Thorax på förmiddagen och tittade upp mot raden av fönster där operationsavdelningen ligger. Och det var en rätt overklig känsla att veta att jag låg där med uppskuret bröst för bara 28 dagar sen och att jag nu faktiskt rör mig rätt oberört ute i världen igen. Om än med en del smärta vars intensitet kommer och går.

När jag kollar in mina ärr idag är de snyggt igenvuxna och trådarna har i stort sett upplösts. Ytan har slutit sig men på djupet finns det fortfarande en glipa i mitt bröst. Upp till åtta veckor tar det innan den har slutit sig och sen fortsätter man ofta att känna av både tryck och en viss smärta under en tid som kan vara olika lång.

I natt sov jag förhållandevis gott för första gången på rätt länge. Jag vågar inte gå och lägga mig för tidigt på kvällen av rädsla att vakna efter bara någon timme så jag höll mig vaken till efter midnatt. Sen somnade jag som en stock medan resten av Solna firade guldet till AIK.