söndag 6 december 2009

Bloody Sunday

Det händer saker ute i djurvärlden. Tiger Woods bedrar sin fru vilket förstås är illa, inte minst för att hon är svenska. Och Paul Anka har just begärt skilsmässa från sin Anna, som ju också är svenska och Kalle-konkurrent på julafton i TV. Så vad är det som händer där ute i verkligheten?

Själv är man ju bara är en svensk man som ligger fjättrad i sin säng med krossad rygg. Och inte ens ett djurnamn har man att ståta med. Eller fysiskt djur för den delen efter att rehab-kissen reste hem för att banta.

Men jag har stått under duschens hetaste strålar nu på morronen och dom mjukade upp mina stenhårda ryggdelar ett uns. Och jag har fått massage av flinka fingrar och brinnande balsam så att ryggen just nu känns mest som en strax serveringsklar fiskgratäng.

Hur känns det annars idag då? Jo tack, ungefär som igår. Mitt hopp står nu till att det är måndag i morron och att förhoppningsvis min doktor är tillbaka. Om inte måste jag få hjälp av någon annan. Det kan inte vara naturligt att ens rygg ska se ut som en spiraltrappa. Dessutom börjar mitt bröst ömma betänkligt efter att jag varit tvungen att använda armarna mer än rekommenderat åtta veckor - nåja nio i morron - efter hjärtoperationen. Det är ju meningen att jag ska hålla ihop bröstkorgen och inte dra isär den.

Näe, saken är den att jag är trött på det här nu och vill bli kry och återställd. Rak i ryggen som en eldgaffel. Vad är det för fel på det idealet?