onsdag 23 december 2009

Dan före dan

I natt har jag sovit i samma ställning tror jag. Åtminstone vaknade jag precis likadant som jag somnade. På rygg. Ovanligt. Jag brukar snurra runt rätt rejält, men den brutna ryggen har väl fått mig att lugna ner mig.

Fast det var nog rätt bra att sova på rygg ändå. Åtminstone känns det försiktigtvis bättre idag. Även om det är som att tassa på nattgammal is med en rygg som min.

I morron är det visst julafton. Fast vi har ju redan fyrat av vår, så den 24 får väl bli nån sorts bonusdag.

Men det det ger mig åtminstone en naturlig övergång att få önska er som följt mig på färden mot ättestupan så här långt, en riktigt god jul. Och ett gott 2010. Ett bättre 1020, till och med. Ett riktigt, super-duper-jävla-bra-2010, om jag nu ändå får önska. Ett 2010 där ingen dör, ingen blir sjuk utan där alla mår bra och är genuint lyckliga.