fredag 18 december 2009

Läget?

Ja så säger han, Anton eller om det är Elias, i videobutiken som är postens utlämningsställe. "Tjena! Läget?" Men han förväntar sig inget svar. Det är som How are you doing? Ingen vill ha en ärlig hälsodeklaration. Men här, på Mot Ättestupan, får man en.

Veckan har alltså gått i vårdens tecken. Och jag tänker inte trötta ut någon med detaljer. Bara konstatera att ryggen långsamt blir lite bättre. Men som sagt: LÅNGSAMT går det. Smärtan finns där och minsta lilla rörelse framkallar spjut i korsryggen. Och minsta lilla rörelse lurar nästgårds när snön bara packar sig på marken och isen bygger på under sulorna.

Men jag tar det easy. Går som en gammal pensionär, hasande, släpande fötterna efter mig. Allt för att inte stå på nosen igen och förgöra det lilla jag lyckats reparera.

Efter lunch väntar min husläkare och då får vi se hur det går med sjukskrivning. Som det känns just nu är bygget alltför bräckligt och dessutom tilltar smärtan på eftermiddagen om jag lyckats hålla mig på benen så länge. Men efter helgerna med mycket mer vila hoppas jag kunna vara på banan igen.