tisdag 29 december 2009

Ser framåt

Så var det tydligen dags att plocka fram vinterpälsen. Termometern har dippat under natten men jag sitter fortfarande i min yukata och har ingen särskild brådska ut. Ryggen är fortfarande talbar och har inte utmärkt sig för något större bakslag.

Har suttit här och bokat en resa till New York i påsk. Allt från mitt tangentbord. Flygstol och hotell. Säg sen att vi inte lever i fantastiska tider. Rasar nu bara dollarn ner i förhållande till vår gamla skvalpkrona så ser morrondagen riktigt ljus ut.

För det är ju det den ska. Den 11 januari tänker jag ta mig till jobbet, med eller utan rygg. Som jag redan slagit fast ska 2010 bli ett gott år. Men inget skott år. Varken i rygg eller med en extradag i februari.

I kväll ska jag se genrep på Hamlet. Klarar ryggen av det och Stadsteaterns pinostolar, så ska jag nog också klara av mitt jobb. Så here I come, världen!