fredag 5 mars 2010

Räknar ner

Ta gärna heder och ära av mig men rör inte Kunskapskanalen. Den resort som ger mig insikter jag inte visste att jag ville ha. Eller behövde. Som igår kväll. En hel timme om Shanghai, dess uppgång och fall. Så uppslukande intressant. Som att läsa Tintin, fast på riktigt.

För det är nämligen så att jag tittar på TV mer än nånsin denna jävla björnvinter. Vad ska man annat göra när det är omöjligt att sticka nosen utom dörren och överleva? Och det är faktiskt inte bara stupida lekprogram med ännu mer korkade kändisar som erbjuds.

Näe, där finns förutom Kunskapskanalen även Access, kulturkanalen. Samt spridda inslag i ettan och tvåan. Och skulle det tryta - eller om det enbart sänds mat- och köpa-hus-i-Spanienprogram - finns ju alltid dvdboxarna. Igår låg första omgången av True Blood i postboxen och väntade så det kan faktiskt få vara kallt ett tag till. Hettan från den blodfyllda tillvaron down in the bayou lär värma mig långt in i april.

Annars räknar jag mest ner. Inväntar att få avsluta än det ena än det andra. Twitter och den här bloggen på måndag till exempel. Och sen Facebook. Så småningom. Nu vet jag hur det funkar. (Eller inte funkar). Så det får vara för mig. Jag glider vidare i min nya roll som Stellas farfar. Den som eventuellt vill följa mig i den är förstås välkommen. Adressen meddelas senare. Här och där.